Ekspert: w reklamach suplementów można obiecać wszystko

Nie chcę powiedzieć, że wszystkie reklamowane suplementy diety nie działają. Ale do tego, co obiecano nam na opakowaniu, powinniśmy podchodzić z dużą rezerwą - mówi dr Łukasz Łapiński z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.



- Kierując się reklamami, musimy dojść do wniosku, że wszyscy jesteśmy chorzy. Patrzę na to inaczej - lansowany jest taki styl życia: cały czas musimy być sprawni, aktywni, świetni w każdej dziedzinie, piękni. (…) Kiedy mamy niedomyte zęby, kłopoty z seksem - pigułka rozwiąże te kłopoty. A przecież powinniśmy żyć maksymalnie aktywnie, być doskonali - dodaje dr Łapiński, w wywiadzie na łamach "Gazety Wrocławskiej".

Zwraca przy okazji uwagę, że czym innym są leki, czym innym suplementy diety. Są obostrzenia dotyczące tego, jak powinna być skonstruowana reklama leków. Na końcu powinna się pojawiać formułka: "Skonsultuj się z lekarzem bądź farmaceutą itd.". W reklamach leków nie mogą występować znane osoby.

Inaczej jest z suplementami diety. - W nich może być wszystko, na co pozwala prawo. Główny Inspektorat Farmaceutyczny nie ma z nimi nic wspólnego. One są kontrolowane przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Na opakowaniu takiego specyfiku producent może napisać, co mu się podoba. Nawet nie trzeba dołączać ulotki, a taki produkt mogą reklamować znane osoby - opowiada dr Łapiński.

- To, co obiecuje producent suplementu diety w reklamie, nie musi być poparte badaniami. Czyli można obiecać kupującym wszystko, co do głowy przyjdzie - ocenia Łukasz Łapiński.

Więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/


autor/ źródło: Gazeta Wrocławska


Zobacz też

 Przeczytaj dodatkowo




OZZL: kontrolerzy NFZ w czasie kontroli recept nie mogą kwestionować rozpoznania klinicznego


Na stronie internetowej Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy opublikowana została opinia prawna w związku z przedstawionym na jednym…



Redakcja

SLD chce odwołania prof. Chazana ze stanowiska

Lewica dołącza też wniosek o kontrolę szpitala ginekologiczno-położniczego im. Świętej Rodziny przy ul. Madalińskiego na Mokotowie. Chce odwołania ze stanowiska jego dyrektora prof. Bogdana Chazana, który jest jednym z 3 tys. sygnatariuszy deklaracji…
Gazeta Wyborcza
Prasa

Szpital na Banacha z najnowocześniejszym sprzętem…

Redakcja

Kujawsko-Pomorskie stawia na rozwój turystyki medycznej

Według danych za 2012 r. w ciągu roku Polskę odwiedza 600 tys. pacjentów, głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Nie jesteśmy jednak potęgą turystyki medycznej. Lewiatan, który chce rozpropagować ośrodki medyczne w regionie,…
Gazeta Wyborcza
Prasa

Obecność pediatry w podstawowej opiece zdrowotnej…

Kraków ma supernowoczesny SOR - co będzie z finansowaniem?

Zdrowie publiczne jest zadaniem wszystkich resortów

OZZL krytykuje resort zdrowia za sposób refundowania…

Ponad połowa Polaków uważa, że lekarz nie może…

NFZ ws. Deklaracji Wiary Lekarzy